Nysgjerrig på tro?

Er du nysgjerrig på tro eller hva det egentlig vil si å være en kristen? Da er en menighet en god plass for å komme med spørsmål, bli kjent med mennesker som kan fortelle om troen sin og introdusere deg til Jesus.

Den kristne troen er sentrert rundt personen Jesus Kristus. Vi tror at han er Guds sønn og verdens frelser. Vi tror at han kom inn i vår verden, ble menneske slik som oss og tok del i vår virkelighet for å vise oss hvordan Gud egentlig er.

Jesus viste oss at Gud er en kjærlig far som ønsker å ha en relasjon med alle mennesker, og at han har fjernet det som skiller mennesker fra Gud. Alle mennesker er skapt i Guds bilde til å være i fellesskap med ham, og Gud elsket oss så høyt at Jesus valgte å dø for å gjenopprette det fellesskapet. Ved å dø på korset bar Jesus selv konsekvensen av alle menneskers synd og våre vonde handlinger som ikke lever opp til Guds standard for hva som er rett og godt.

Når vi begynner å tro på Jesus, blir våre feil og synder tilgitt, og fellesskapet med Gud gjenopprettes. Vi får ikke bare en ny relasjon med Gud, men han ønsker også å bo i oss, la oss erfare hans kjærlighet og fylle oss med Den hellige Ånd som gir oss et nytt indre liv.

Hvis du vil tro på Jesus, kan du gjøre det ved å be en enkel bønn fra hjertet:

«Jesus, jeg kommer til deg og vil ta imot deg i livet mitt. Frels meg og gi meg et nytt liv. Jeg vil tilhøre deg, følge deg og lære å kjenne deg fra nå av og resten av mitt liv. Amen!»

Å følge Jesus handler om å la Gud slippe til i alle områder av livet. Gud ønsker at vi skal bli stadig bedre kjent med ham. Slik blir vi også mer lik ham. Menigheten er en samling av mennesker som har et felles ønske om å bli bedre kjent med Gud og ære ham med livene våre. Vi vil hjelpe andre mennesker til å bli kjent med Jesus.

Jeg vil lære mer om tro

Jeg ba denne bønnen nå

Hvis du ba denne bønnen vil vi gjerne feire det sammen med deg. Legg igjen informasjonen din her, så tar vi kontakt med deg!

Takk! Vi tar kontakt med deg
Oops! Something went wrong while submitting the form.