KORONA-INFO

Vi oppdaterer denne siden fortløpende når vi har noe nytt å fortelle for vår situasjon rundt corona-viruset.

GODHET

Kan vi hjelpe deg? Ring - eller send en epost til oss!

* Trenger du hjelp til å handle fordi du er i karantene eller av annen grunn ikke kan handle selv? Ring oss på tlf. 41374365 eller send ene-post til godhet@godhet.no. Vi handler for deg og leverer på døren.

* Trenger du et medmenneske å snakke med?* Da kan du ringe oss på tlf. 41396164. Åpen hver dag fra 9-15.

* "Hvis du ønsker det,kan vi be for deg".

* Chatline 41238244. Call for a conversation in English with someone who has time to listen. Open every day from 9 am – 3 pm.

* IMI-Kirken oppretter en telefontjeneste for mennesker som vil ta en prat med et medmenneske. Dette er ikke et sted for veiledning eller helseinformasjon, men heller et sted der man kan lufte tanker, spørsmål og bekymringer som man ellers ville bli gående med alene. Telefonen blir bemannet av frivillige som har erfaring med samtale og veiledning. De vil ha taushetsplikt og vil kunne henvende folk videre til annen type hjelp de måtte trenge.

IMI-kirken mobiliserer i samarbeid med Stavanger kommune

Sammen med mange andre frivillige organisasjoner mobiliserer IMI-kirken så mange som mulig til ulike godhetsinitiativ. Stavanger kommune har spurt om hjelp til å handle mat for folk og levere på trammen til dem som er i karantene. Andre typer godhetsoppdrag kan oppstå underveis og nå inviteres du til å melde deg til frivillig tjeneste.

Påmelding her: https://www.checkin.no/event/23203/godhet-for-corona-beroerte

Spørsmål kan stilles til godhet@godhet.no eller til Terje på 47279194.

INFORMASJON

FREDAG 13. MARS 2020 - kl.14.00
Kjære IMI-familie,

Dette er en annerledes tid. Etter de omfattende tiltakene som myndighetene presenterte torsdag 12. mars, er vi alle berørte av situasjonen Korona-viruset skaper. Statsminister Erna Solberg beskrev dette som de mest omfattende inngrep i det norske samfunnet i fredstid.

For noen innebærer dette primært at hverdagen snus på hodet. For andre, også i vår egen menighet, kommer dette enda tettere på livet. Enten ved at man selv eller noen nært på er i risikogruppe, og vil være i stor fare ved en smitte av Korona, eller ved at arbeidsplass og økonomi eller andre områder i livet rystes. For noen er dette skikkelig alvor!

Hvis du er en del av menigheten og blir smittet av viruset, eller på annen måte står i en vanskelig situasjon, vil vi gjerne at du gir beskjed til oss, slik at vi kan finne gode måter og følge opp på.

Som menighet deltar vi på den ene siden i stor samfunnets tiltak for å demme opp spredningen av viruset. Alle våre arrangement og aktiviteter i den nærmeste framtid er avlyst eller utsatt, og det er laget ressurser for at den enkelte husstand kan ha gudstjeneste i sitt eget hjem kommende søndag.

Minst like viktig er det at vi også ønsker å lene oss fram og bidra overfor hverandre og andre i denne tiden. Da handler det særlig om to ting:

*  Godhet. Hvordan kan vi bidra overfor hverandre og andre i denne tiden? Vi tror at små ting gjort i kjærlighet forandrer, og selv om vi kanskje må være litt ekstra kreative nå, kan små ting bety en stor forskjell. Å ringe mennesker som er isolert eller rammet, handle inn mat til hverandre, gå sammen om å hjelpe hverandre i nabolaget osv. La oss bruke denne tiden til å vise kreativ godhet!

*   Bønn. Vi tror at bønn virker, og at menigheten har et kall til å be i denne tiden. Be for de som er særlig utsatt i denne tiden. Be for myndighetene våre.Be for både vår egen nasjon og verden som helhet.

Vi jobber også med initiativ til hvordan vi som menighet kollektivt kan bidra i denne tiden. Følg med de nærmeste dagene for mer informasjon om dette.

Med ønske om Guds velsignelse,
Hanne Therese, Elling og Geir.