Bønn og faste: Gud holder ikke avstand

Geir Loftesnes

Et viktig redskap for å høre Guds stemme inn i en urolig tid.

Vi har lenge sett fram til vår årlige bønn- og fasteuke, og planlagt for samlinger i kapellet for store og små gjennom uka. Når vi nå ønsker å følge helsemyndighetene sine råd for å begrense smitte, kan vi ikke møtes fysisk sammen – men Gud kan likevel møte oss!

Nettopp i denne tiden som er preget av uro og usikkerhet er det helt avgjørende at vi gir rom for å høre Hans tanker og se tydeligere hvem han er. Vi er overbeviste om at Gud gjør viktige ting i våre liv, i våre menigheter og i samfunnet vårt i denne tiden. Han er ikke redd for smitte eller holder to meters avstand!

Mange kristne i landet vårt engasjerer til bønn og faste i disse dagene og sånn sett er det et perfekt tidspunkt for dette; Norges Kristne Råd samler bl.a. kirkene til en nasjonal bønnedag på søndag forrige uke – blant annet med livestream fra bønnehuset vårt! At over 11.000 fikk med seg det, viser noe av behovet for å samles i bønndenne tiden.

Vi planlegger også noen livestream-samlinger på facebook om kveldene fra IMI, følg med på IMI-kirkens facebookside (NB! Trenger ikke facebookbruker!). Vi vil gjerne gi deg noen gode tips på hvordan du/dere kan bruke denne uka på en god måte. Klikk deg på bildene i dette innlegget. Her kan du lese om hvordan bønn og faste kan gjennomføres, gode tips midt i korona-tider, samt også hvordan en samling kan se ut for barnefamilier.

Del gjerne dine historier/ditt vitnesbyrd fra denne uka med oss.

Vi gleder oss til, sammen med deg og resten av menigheten, å se mer av JESUS gjennom bønn & faste-uka 2020!