Skribent /

Egil Elling Ellingsen

Fra kremboller til faste

Min erfaring er at når vi lager rom for å søke Gud, trenger vi ikke stresse med hva som kommer ut av det.

Bibelen på enda ett år?

Historien om hvordan en enkel facebookgruppe ga felleskap og åndelig påfyll i pandemitiden.

En bokorms bekjennelser

Noen unyanserte tanker om hvorfor du bør lese ei bok i sommer.

Mitt eller Bibelens gudsbilde?

Når du endelig har kommet deg gjennom alle fem mosebøkene, bare for å oppdage at fortsettelsen er enda mer utfordrende!

Raushet i pandemiens tid

Skal vi la raushet være en del av den nye normalen?

Fokus?

La oss være ærlige: 2021 har ikke startet slik vi ønsket oss, hverken personlig eller som menighet.

Hvordan ruster du deg for 2021?

Når vi i mindre grad kan planlegge hva vi skal i 2021, blir det desto viktigere å spørre hvordan vi ruster oss for det 2021 bringer.

Med Godhet til Libanon

Når krisen har rammet, betydde det mye at noen fra et annet land ville bry seg.

Under overflaten

Dystre tall om kristen tro skal få utfordre oss som kirke og Jesus-etterfølgere, men ikke ta fra oss frimodigheten.

Trump eller Biden?

Å riste på hodet av Donald Trump er en enkel øvelse. Kanskje vi heller skulle stille noen selvransakende spørsmål?

Høyesterett avslår anken fra Arne Viste

IMI-kirken er skuffet over at Høyesterett avslår anken fra Arne Viste. Situasjonen blir stadig verre for de 3000 lengeventende asylsøkerne.

God mat lagd i kjærlighet forandrer?

Behovet for Godhet blir ikke mindre om samfunnet åpnes opp igjen.

Fra respons til retning

Med Korona ble mye endret veldig raskt. Men hvordan endrer denne tiden oss på lang sikt?

Skuffet over at Arne Viste-anken ble avvist

-Vi er overrasket over utfallet. Vi hadde håpet at lagmannsretten ville sett inn på grunnlovens rolle i spørsmålet.

Nytt, spennende samarbeid signert!

I dag har vi signert en avtale som gjør at studenttilbudet vårt gjør et kvantesprang!