Blogg /

Gode historier

Hvordan ta «Vigeland med hjem»?

Denne helga ble det satt nye rekorder på Vigeland! 800 personer på søndag! Også Fædrelandsvennen er tilstede. De spør: Hvorfor kommer folk?

Hva skjer på Vigeland?

På et lite tettsted nær Mandal skjer det noe! Men hvordan skal vi forstå det som skjer?

Kjærlighet i koronaens tid

Hvordan ser kjærlighet ut i en tid som utfordrer? Hvor omsorg måles i meter, og hvor klemmen erstattes med en ekstra dose håndsprit?

Vaner som gir et lykkelig liv

Nettavisen meldte nylig at forskning har identifisert seks vaner som gi deg et lykkelig liv. Men disse vanene høres kjent ut?

Hva gjør du i ventetida?

Nå er livet uforutsigbart. Rutiner står på vent, og det kan være vanskelig å få øye på Gud. Hva trenger vi å vite om Gud i ventetida?

Huskirke på Messenger er fullt mulig!

Når koronaviruset spres raskere enn ild i tørt gress – hvordan skal vi da kunne samles i huskirken?

Forfatter
17.3.2020

På tur med Jesus

Vi vil bare være med på det som Gud gjør. Vi stiller ikke spørsmål ved hvordan han gjør det.

Ka med ongane?!

Her kommer vi – ingen aldersgrense i Guds rike

Kaffe, sjokolade, mus og menighet

Hva kan forklare gjennomgripende endringer og eksplosiv vekst på Cuba? Foruten en uslåelig kombo av norsk sjokolade og cubansk kaffe?

Bratt læringskurve på Cuba

Vi var tilbake på Cuba for den andre Agenda 1-samlingen. Nå ville det vise seg om undervisningen vår hadde slått rot i det virkelige livet.

Kirke komplett med griser og mango

«Da kommer dere til kirka mi i morgen?» Han så oppmuntrende på meg.

Helbredelse og de der profetiske greiene

Med det samme vi var ute av dørene, snudde den cubanske pastoren seg mot meg og sa: «Sånn! Nå må du fortelle meg alt om Helbredelsesrommet!»

Glede og oppvåkning på Cuba!

En spent gjeng ankom Havanna i mai. Teamet fra IMI-kirken og Normisjon gledet seg til å kjøre den aller første Agenda 1-samlingen på Cuba.

Benjamin følger Jesus og kan miste alt. Er det verdt det?

Nå begynner ankesaken om konvertitten Benjamin. Vil norske myndigheter anerkjenne hans tro, eller sendes han tilbake til Afghanistan?

Valg med store konsekvenser

Harald Haukås hadde akkurat begynt som fondsforvalter i Skagen Fondene da det demret for ham at han ville gjøre noe annet.