Skribent /

Bjørn Wang

12 grunner for at IMI driver med høyere utdanning

Hvorfor har IMI-kirken engasjert seg i høyere utdanning, og hvorfor det er viktig og riktig å bruke ressurser på dette?

22.9.2022

Tid for å drømme igjen?

«Korleis står det til med visjonane?» Jeg glemmer aldri det spørsmålet, som jeg fikk av en eldre forkynner da jeg selv var i 20-årene.

28.1.2022

Hvilket kjærlighetsspråk har Gud?

Hvordan viser du din kjærlighet til Gud? Ikke la bønnelivet tørke ut fordi du ikke tilber Gud på samme måte som alle andre. Vær deg selv!

30.9.2021

Hvordan leder Gud?

For en kristen bør det være viktig å få øye på hva Gud gjør og bli en del av det.

31.5.2021

Om kristendom og politikk

Er det greit at kristne ledere flagger partipolitiske standpunkt fra talerstol og på facebook?

19.4.2021

Tar du ansvar for ytringene dine?

Med sosiale medier spres informasjon, meninger og holdninger raskt. Hva gjør det med oss?

26.1.2021

Huskirke på Messenger er fullt mulig!

Når koronaviruset spres raskere enn ild i tørt gress – hvordan skal vi da kunne samles i huskirken?

17.3.2020

Kjære kristne ungdomsleder

Denne teksten bygger på det premisset at flest mulig bør komme til tro på Jesus og bli disippelgjort til et liv i etterfølgelse av Ham.

Energilekkasje

En av de store energilekkasjene våre er bekymring. La meg gi deg sju punkter i beste amerikanske selvhjelpsstil!

21.1.2020

Det er ikke tanken som teller!

Godhet fra uventet hold, enten det dreier seg om en praktisk håndsrekning, et vennlig svar eller andre ting, gjør noe med de fleste av oss.

21.1.2020

Om å våge å være både sann og nær

Hvordan kan vi være både sanne og nær de menneskene vi er uenig med?

Å få liv i gamle glør

Kan man vekke døende menigheter til live? IMI Institutt for teologi, misjon og ledelse reiser til Øst-London for å lære mer.

Frivillig eller motvillig?

Er det hensiktsmessig å forvente takk og anerkjennende ord når vi bruker tid, evner og nådegaver til å gjøre en frivillig innsats?

Min kamp eller Guds?

Lar du omstendighetene definere hvem du er eller hva du kan gjøre, eller lar du Gud vise deg hva som er det neste skrittet du skal ta?

Om å velge menighet

Har du valgt menigheten din?