Gud ønsker å sette oss fri

Geir Loftesnes

Tårene rant da jeg leste og så hvordan menigheten er et helbredende fellesskap

Tidligere i år gav IMI-kirken ut den etterlengtede boka ”Et liv i frihet”, skrevet av Irene Cave, Gunhild Andersen og Solveig Fjermestad. Og tilbakemeldingene har ikke latt vente på seg:

”Denne boka gav meg håp”

”Jeg ble slått av hvor mange som har fått forandra liv i møte med Jesus”

”Klarte ikke å slutte å lese - ble så slått av vitnesbyrdene!”

”Nydelig bok som jeg har kjøpt i gave til mange”

”Tårene rant da jeg leste og så hvordan menigheten er et helbredende fellesskap”

IMI veiledningssenter melder også om at langt flere har oppsøkt veiledning denne våren enn tidligere – som en direkte respons på boka.

Hva gjør at denne boka treffer oss?

Det har lenge vært et ønske for oss å gi ut en bok om hvordan menigheten kan fungere som et helbredende fellesskap. Vi har stor tro på Gud, hvem Han er og hva Han kan gjøre i oss og blant oss. Men hva når livet er utfordrende? Når vi blir såret? Eller hemmes av erfaringer fra tidligere i livet? I møte med sorg, savn eller smerte?

Vår erfaring er at Gud ønsker å sette oss fri – Han vil at vi skal leve et liv i frihet. Og vår erfaring er også at Gud bruker fellesskapet, resten av ”lemmene på kroppen”, som Bibelen taler så fint om i 1. Kor 12. Derfor er vi opptatt av kurs som Teleios, som hjelper menigheten til å leve sunne liv: å sette ord på tanker og følelser, lære om grensesetting og konfrontasjon etc. Derfor har vi kompetansekurs for veiledere: for å utruste mennesker til å hjelpe andre og hverandre til å leve et liv i frihet.

Dette er helt avgjørende for menighetslivet. For at vi skal være hele mennesker, hel ved, med karakter og fundament til å stå stødig gjennom livet.

Så om du ikke har lest den ennå – utfordres du nå! Dette er en særdeles viktig bok for IMI-kirken, men også resten av Kirken i Norge.

Kjøp boka i vår nettbutikk her.