”Jeg vil bare fortelle hva Gud har gjort!”

Marian Nygård

Han smilte på vei inn til Helbredelsesrommet. ”Jeg har ikke kommet for å bli bedt for,” sa han. ”I dag vil jeg fortelle hva Gud har gjort.”

Det er sju år siden knærne til Christian begynte å svikte. Slitasjeskader og feilbehandling gjorde dagliglivet vanskelig, og han kunne ikke lenger løpe. Litt overbelastning av knærne kunne føre til smerter og betennelse etter aktivitet.

I stedet for å slå seg til ro med tilværelsen, bestemte han seg for å oppsøke Helbredelsesrommet i IMI-kirken regelmessig. Han ble ikke umiddelbart bra, men merket sakte, men sikkert en forbedring. Knærne ble mer robuste, og han kunne gjøre mer. Christian gledet seg over forbedringen og kom tilbake på Helbredelsesrommet. Han trivdes der. Det føltes godt å stå sammen med noen i bønn om helbredelse for knærne hans.

For ett par år siden var det en 15-åring som var med og ba for ham, og han profeterte at han så at han gikk på fjelltur. Det føltes veldig motiverende for Christian, som på tross av gradvis forbedring fortsatt ikke kunne tåle en fjelltur med tung sekk. Det opplevdes trosbyggende, og Christian holdt fast ved det profetiske ordet og fortsatte å komme til forbønn.

Denne lørdagen hadde Christian noe å fortelle på Helbredelsesrommet. Han fikk mikrofonen og fortalte alle de frammøtte at Gud hadde helbredet knærne hans. Denne sommeren hadde han vært på en 10-dagers fjelltur – uten å kjenne smerter i knærne! Ikke nok med det, men underveis hadde turkameraten hans fått vondt i et kne, og Christian hadde bedt for ham. Mannen hadde blitt helt smertefri!

I Markus 8 rører Jesus ved en blind mann i Betsaida. Mannen forteller at han ser noe som ligner på trær gå omkring. Når Jesus nok en gang rører ved ham, klarner synet, og mannen blir fullstendig helbredet.

Historien gir oss frimodighet til å oppsøke forbønn flere ganger. Da Christian ikke ble helt frisk første gang han ble bedt for, kom han tilbake til Helbredelsesrommet. Han takket Gud for hans løfter og for den merkbare framgangen, og etter hvert ble han stadig bedre. Etter fire år med mye forbønn, tålte knærne en røff fjelltur, og Christian kunne gi Guds helbredelse videre til turkompisen sin.

Når vi ber for syke, følger vi Jesu eksempel. Han rørte ved mennesker og satte dem i frihet. Hvis de ikke ble momentant helbredet, sto han sammen med dem til de ble det. Noen ganger ser vi folk bli friske umiddelbart etter forbønn, mens andre ganger følger vi mennesker gjennom sykdom og fram til helbredelse. Av og til ser vi at noen ikke blir friske mens de er her på jorda. Da er det vårt privilegium å få bære dem i bønn til livet fortsetter hjemme hos Jesus.

Helbredelsesrommet i IMI-kirken er åpent hver lørdag fra kl 10-12. Er du syk, vil vi gjerne be for deg. Helbredelsesrommet er åpent for alle, uavhengig av tro eller tilhørighet. Du trenger ingen avtale, det er bare å møte opp.

Velkommen!