"Kind people are the best kind of people."

Norunn Kvamme Bakkebø

Vi vil alle ha en venn som er snill og god og som bryr seg om oss.

Hva om det er jeg som er den vennen?

En har en gang sagt: "Vær det du ønsker at andre skal være mot deg."

Jeg ønsker meg en venn. Kanskje jeg kan være en venn? Jeg ønsker at noen skal invitere meg. Kanskje jeg kan invitere noen? Jeg ønsker at noen skal se meg. Kanskje jeg kan se og smile til noen i dag?

Vi som kirke og menighet har et kall til "å gå ut i verden og gjøre disipler og lære dem alt det jeg har befalt dere" (Matt 28,19-20). Hva er egentlig vitnesbyrdet om Jesus?  Jo, at Han gikk omkring og gjorde vel (Apgj 10,38). Hva om vitnesbyrdet om oss ble det samme: "De gikk rundt og gjorde godt!"

En dame skriver:

"Jeg vil gjerne sende dere en mail med en stor takk. Jeg var så heldig å få mye hjelp under Godhetsfestivalen og jeg er overveldet over all den godheten jeg opplevde. Jeg er fylt av så mye takknemlighet og glede over det jeg opplevde og jeg vet ikke om det er mulig å beskrive hvor stort det var å oppleve dette.

Det var fantastiske mennesker som kom til meg som et bønnesvar disse dagene. Jeg er alene og har lite krefter på grunn av sykdom og har vært så fortvilet og motløs i lang tid på grunn av alt som trengs å gjøres. Jeg har så mange ganger i fortvilelse sendt en bønn om hjelp. Det bønnesvaret jeg fikk med denne flotte gjengen fra Godhetsfestivalen og det de hjalp meg med, overgår alt jeg kunne tenkt og drømt om. Jeg er helt overveldet og kan ikke helt forstå at jeg har vært så heldig.

For en gave å oppleve dette og jeg kjenner på dyp takknemlighet. Jeg takker Gud for all hjelpen og for alle de flotte menneskene som ble sendt til meg; de strålte av godhet, varme, omsorg og glede. Alle kom med en så positiv energi og alt ble gjort med en letthet og glede. Det var ingen ende på godheten jeg opplevde og jeg sitter igjen med opplevelse av varme og omsorg som jeg kommer til å bære med meg.

Godhetsfestivalen er helt unik. Dere er fantastiske, og den godhet og vennlighet dere viser og gir er jeg sikker på gjør noe med hjertene til alle som opplever det og det forandrer og gjør verden til et bedre sted."

Godhet er et redskap til å forandre vår verden. Til å bety en forskjell, til å være en venn, til å se mennesker rundt meg, til å invitere andre inn i mitt hus, til å være det menneskene rundt oss lengter etter; GODHET!