Blogg

Jeg er veien, sannheten og livet

Livet som kristen hadde definitivt vært mye mer behagelig dersom disse ordene fra Jesus ikke var uttalt i bestemt form entall.

Raushet i pandemiens tid

Skal vi la raushet være en del av den nye normalen?

Vent på meg, Gud!

Venter Gud mer på oss enn vi på ham?

Om kristendom og politikk

Er det greit at kristne ledere flagger partipolitiske standpunkt fra talerstol og på facebook?

19.4.2021

Har kirka mistet sin samfunnsrolle?

3. april var det 250 år siden Hans Nielsen Hauge ble født. Er dette tiden for å snakke om kirkas samfunnsrolle fremover?

Så nå vil du tilbake til Egypt?

Er vi på vei mot det lovede landet eller vil vi tilbake til det trygge og kjente?

7.4.2021

Ingenting er for mørkt for lyset

Det pågår et åndelig gjennombrudd i Thailand. Fra mitt hjemmekontor blir jeg grepet av sterke historier om frelse, frihet og Guds nærvær.

IMI + ACTA = SANT

ACTA IMI-kirkens bibelskole feirer snart 30-årsjubileum. Jeg har tenkt mye på hva som er arven vår – og hva vi fortsatt skal være.

Er jeg verdig å tilhøre Gud?

Fastetiden er en tid for refleksjon til å gå dypere. På vei ut av pandemien kjenner noen på en opplevelse av å ha sviktet/blitt paralysert

En Gud som gir

Snarere enn hva vi trenger når kriser inntreffer, bør vi også spørre hvem vi trenger.

Agenda1 i 100 land!

Jeg smilte litt overbærende da jeg hørte profetien.

24.2.2021

En reise inn i det uvirkelige virkelige

Av og til får man innsikter eller gjør erfaringer som fargelegger vår oppfattelse av virkeligheten. For meg ble 28. januar en slik dag.

Frykten for fellesskap

Frihet er et av vår tids største idealer. I det vi forvekslet frihet med uavhengighet begynte vandringen bort fra fellesskap.

Leter etter Gud vet hva

«Folk har ikke sagt nei til Gud, de vet bare ikke hvordan han ser ut».

Tar du ansvar for ytringene dine?

Med sosiale medier spres informasjon, meninger og holdninger raskt. Hva gjør det med oss?

26.1.2021