Blogg

Fokus?

La oss være ærlige: 2021 har ikke startet slik vi ønsket oss, hverken personlig eller som menighet.

Å stå på fjell mens verden raser

I en tid når så mye rystes, hva skal vi bygge på?

12.1.2021

Hvordan ruster du deg for 2021?

Når vi i mindre grad kan planlegge hva vi skal i 2021, blir det desto viktigere å spørre hvordan vi ruster oss for det 2021 bringer.

Retning i annerledesåret 2020

Dette var det året det var så bratt. Så annerledes. Det brøt med forventningene våre. 2020 kom som en ubuden gjest og ble værende.

11.12.2020

Vi vet ikke hva vi har før vi mister det

Forstår vi hvor viktig relasjoner er?

8.12.2020

Kan vi avlyse helvete?

Debatten om helvete har gått i bl.a. Vårt Land en stund og blir igjen aktuell etter NRK-serien «Ikke spør om det». Debatten er ikke ny:

30.11.2020

Å leve familie!

Mens kirker over hele verden stengte ned under korona har denne kirka måttet bygge om to ganger for å få plass til stadig nye.

Stavanger, verdens lys?

Kan en spøk fra Mimir Kristjánsson si noe sant?

27.10.2020

Med Godhet til Libanon

Når krisen har rammet, betydde det mye at noen fra et annet land ville bry seg.

Under overflaten

Dystre tall om kristen tro skal få utfordre oss som kirke og Jesus-etterfølgere, men ikke ta fra oss frimodigheten.

Trump eller Biden?

Å riste på hodet av Donald Trump er en enkel øvelse. Kanskje vi heller skulle stille noen selvransakende spørsmål?

Spenning gjør’kje farlig

Iblant når spenningsnivået i kirker og menigheter medias søkelys. Ofte ender slike historier med at noen må gå. Men er det eneste utvei?

Kjærlighet i koronaens tid

Hvordan ser kjærlighet ut i en tid som utfordrer? Hvor omsorg måles i meter, og hvor klemmen erstattes med en ekstra dose håndsprit?

Fra soldekket på yachten!

I starten av koronautbruddet tenkte vi at alle er i samme båt. Det viste seg å ikke stemme. Vi var på samme hav, men båtene var høyst ulike!

Vaner som gir et lykkelig liv

Nettavisen meldte nylig at forskning har identifisert seks vaner som gi deg et lykkelig liv. Men disse vanene høres kjent ut?