Blogg

Jeg utfordrer deg!

Det er fryktelig lett å skrive noe fryktelig kjedelig om feiring. Men det blir jo helt feil!

Takknemlig for døden?

I disse Halloween-tider, la meg gi deg et deilig perspektiv på døden!

Jesus? Da capo, ja!

To år med mesternes mester og sjefen over alle sjefer.

Kampen om offerrollen

Hva skjer når offermentalitet blir en vedvarende pandemi, en sentral del av vår måte å navigere gjennom livet og fostre våre unge på?

Er vi på vei til mer T-kryss?

Etter lang tid med rundkjøringer, hvor en kan kjøre flere runder før man velger en av veiene videre, møter vi stadig oftere på t-kryss.

Hvordan ta «Vigeland med hjem»?

Denne helga ble det satt nye rekorder på Vigeland! 800 personer på søndag! Også Fædrelandsvennen er tilstede. De spør: Hvorfor kommer folk?

Ser at jeg trengte året på bibelskole

Gjennom 30 år har forholdet mellom bibelskole, kirke og elev vært til enorm og gjensidig gevinst. For Glenn Martin ble året avgjørende:

Hva skjer på Vigeland?

På et lite tettsted nær Mandal skjer det noe! Men hvordan skal vi forstå det som skjer?

MER HIMMEL PÅ JORD

IMI-kirken i bønn og faste

Hvordan takle store endringer?

Vi har vært sammen med vår globale familie i Bangkok. Noen står i vekkelse, andre møter forfølgelse. Og de møter det på akkurat samme måte!

Stop Hiding

"What does this mean to stop hiding? How have I been hiding? Why have you spoken these Words to me Father?"

Et øyeblikk som forandret!

Ingen av oss forsto det da det skjedde, men dette øyeblikket i april 2010 skulle forandre kirka i Kambodsja.

Forakt ikke de små begynnelsene

Det så ut til å være over før det egentlig begynte. Det var stusslig, men siste ord var ikke sagt:

Forfatter
17.11.2022

«Er du homofob?» eller «Hater du kvinner?»

Hvordan skaper vi rom for forskjellige meninger i samfunnet vårt?

12 grunner for at IMI driver med høyere utdanning

Hvorfor har IMI-kirken engasjert seg i høyere utdanning, og hvorfor det er viktig og riktig å bruke ressurser på dette?

Forfatter
22.9.2022