Blogg /

Internasjonal

Jeg er veien, sannheten og livet

Livet som kristen hadde definitivt vært mye mer behagelig dersom disse ordene fra Jesus ikke var uttalt i bestemt form entall.

Har kirka mistet sin samfunnsrolle?

3. april var det 250 år siden Hans Nielsen Hauge ble født. Er dette tiden for å snakke om kirkas samfunnsrolle fremover?

Er jeg verdig å tilhøre Gud?

Fastetiden er en tid for refleksjon til å gå dypere. På vei ut av pandemien kjenner noen på en opplevelse av å ha sviktet/blitt paralysert

Frykten for fellesskap

Frihet er et av vår tids største idealer. I det vi forvekslet frihet med uavhengighet begynte vandringen bort fra fellesskap.

Kan vi avlyse helvete?

Debatten om helvete har gått i bl.a. Vårt Land en stund og blir igjen aktuell etter NRK-serien «Ikke spør om det». Debatten er ikke ny:

Forfatter
30.11.2020

Å leve familie!

Mens kirker over hele verden stengte ned under korona har denne kirka måttet bygge om to ganger for å få plass til stadig nye.

Spenning gjør’kje farlig

Iblant når spenningsnivået i kirker og menigheter medias søkelys. Ofte ender slike historier med at noen må gå. Men er det eneste utvei?

Fra soldekket på yachten!

I starten av koronautbruddet tenkte vi at alle er i samme båt. Det viste seg å ikke stemme. Vi var på samme hav, men båtene var høyst ulike!

Mens vi venter på dommedag

Fredag 18. oktober er det første dommedag i Arne Viste saken. Det må jo bare bli seier, eller....?

Slipp historiene løs!

Folk rundt deg kan være en historie unna å vende hjem til Gud.

This is how I fight my battles

Hva gjør jeg når utfordringer treffer? Når ting ikke ble som jeg hadde håpet og tenkt? Hvordan unngå å bli stoppet av livets harde tak?

Hele kroppen!

To armer og to ben? Jeg tror det holder med en arm. Har du en rullestol?

Forfatter
21.1.2020

Bevar ditt hjerte!

Jeg kommer aldri til å glemme da vi i 2008, sammen med Irene Cave, introduserte soakingfor første gang, til våre venner i Thailand.

Hvilke åndskrefter slipper du inn?

Hva skal få ha innflytelse over deg og ditt liv? Hvilke åndskrefter vil du åpne døra for?

Motbør på å gi?

Ikke før har en bestemt seg for å øke givertjenesten så ramler det inn med regninger og uforutsette utgifter!