Blogg /

Internasjonal

Da Aftenbladet glemte Jesus!

Stavanger Aftenblad feirer 125 år i høst – med et program så og si uten fokus på tema som kirke og tro. Hva forteller det om oss som kirke?

På tide å forandre verden?

Sommer gir mulighet til ettertanke og basert på det som ligger bak er det mulig å se fremover.

Same, same, but different

Hvordan bygger vi relasjon med menighetsledere fra sju land på tre kontinenter? Forskjellene er lett å oppdage, men hva knytter oss sammen?

Alt vi ikke har

Hele vår selvforståelse og vår metodikk er ofte bygd på hva vi har. Dette i skarp kontrast til alt vi ikke har.

Var det lurt å be om vekkelse?

Det tok oss på senga da Gud svarte de manges bønner om gjennombrudd og vekkelse. Hvordan skal vi sammen håndtere de nye mulighetene?

Heftig begeistret på utsiden

Jula er over, pinnekjøtt selges til halv pris, juletrelysene slukkes og hverdagen får ta over igjen. Men hverdagen kan aldri bli den samme.

Fartsblind

Hvordan kan en «liten» menighet fra Stavanger lede en bevegelse som utruster tusenvis av menighetsledere på tre kontinenter?

Bosatt i Rogaland og misjonær i Kambodsja

Hvorfor sitter vi her når det er vekkelse i Kambodsja?

21.1.2020

Bli med på premiere i Kambodsja!

Den unge generasjonen tar tak og leder an i Kambodsja, og vi får være med på premierefest!

På skattejakt i Asia

Tradisjonell misjon har vært opptatt av å avdekke behov og søke å dekke disse. IMI Internasjonal utfordrer dette tankesettet.

Er 50 reiser til Kambodsja siden 2010 forsvarlig?

En milepæl passeres i neste uke når jeg legger ut på tur nr. 50! Hvordan kan det forsvares å ha vært så mange ganger i Asia siden 2010?

Det svimler!

2896 flere kristne. 99 nye huskirker er blitt plantet.

Men Gud ville det annerledes

I april er det 7 år siden vi la om Kirkevekst-programmet i Kambodsja. Det holdt på å kollapse før det var begynt!